Kleine rondleiding over de Negenmaandenbeurs (3)

Weet je dat we nog niet een de hele beurs over zijn geweest? Van 9:00 uur tot 18:00 uur hebben we 24 exposanten/persmomenten bezocht op afspraak. Je snapt dus dat een beknopte beschrijving van de hele dag best lastig is. Vandaar dat we inmiddels in deel 3 zitten van deze rondleiding.

Zwitsal – Zonnebrand

Eén van de meest herkenbare geuren als het om kinderen gaat is Zwitsal. Gekscherend wordt er wel eens gezegd dat vrouwen rammelende eierstokken krijgen van het geurtje omdat het direct aan baby’s doet denken. De laatste twee jaar heeft het werk zich opnieuw gepositioneerd op de markt en heeft nagedacht wie haar klanten zijn. Met de slogan ”
We begrijpen hoe het voelt.” spreken ze ouders aan op de fijne momenten, maar ook op de momenten dat het minder gaat.
Afgelopen jaar bracht Zwitsal de Naturals-lijn uit. Een lijn met biologische en natuurlijke ingrediënten, zonder de herkenbare Zwitsal-geur.
Aan de luierwand konden we de nieuwe Zwitsal-luiers voelen. Zacht voor om de billetjes. Gelukkig hebben wij ze niet meer nodig nu Kyran net een aantal weken zindelijk is (yeeeh).
Komend jaar komt er nog een nieuwe lijn op de markt: Zonnebrand. Deze komt onder andere in een sprayversie zodat je achter wegrennende kinderen aan kunt rennen die niet ingesmeerd willen worden.

Zeeman – Nieuwe babykleding

Babymode gaat dit jaar in verschillende collecties uitkomen bij Zeeman. Vanaf februari komt de eerste lijn in de winkel te liggen. Van gekleurde printjes tot monochroom en een Nijntje-serie. De diertjes op de kleding worden ook uitgebracht als knuffel en rammelaar. Op de beurs krijgen papa’s en mama’s een gratis rompertje.

Strong Babies – Samen tegen Vroeggeboorte

Een gemiddelde zwangerschap duurt 9 maanden, oftewel zo’n 40 weken. Niet iedereen heeft het geluk om het kindje de volledige tijd te dragen en krijgt te maken met een vroeggeboorte. In Nederland gaat dit dagelijks om zo’n 45 baby’s waarvan er 2 het niet overleven. Van de 43 kindjes die overblijven zullen er 10 blijvende schade aan overhouden variërend van cognitieve problemen tot een fysieke of geestelijke handicap.
Strong Babies trekt zich het lot van vroeggeboorte aan en financiert
medisch wetenschappelijk onderzoek in de verloskunde en neonatologie. Om dit te kunnen doen zijn ze afhankelijk van donaties. Tijdens de beurs zal Strong Babies informeren over haar doelstellingen en je kunt er leuke gesponsorde prijzen winnen.

Aerosleep & Aeromoov – Luchtig slapen

Bedjes zijn altijd risicomomenten voor baby’s. Zodra kindjes zich om gaan rollen kunnen de gezichtjes ‘verzinken’ in het matras waardoor de mond en neus worden afgesloten. De ademhaling kan hiermee verhinderd worden. Aerosleep heeft hier een oplossing voor bedacht en ontwikkelde een matrasbeschermer met een 3D-structuur. Deze structuur zorgt ervoor dat lucht doorgelaten wordt en de absorberende laag eronder neemt vocht op. Zo blijft het matras eronder droog. Bij de matrasbeschermer komt een hoeslaken met dezelfde luchtdoorlatende kwaliteiten.
Aeromoov is een fantastisch reisbedje. Het bedje valt binnen een minuut op te bouwen en in te klappen tot een blad geheel in meeneem tas. Zo heb je heel handig een bedje of box meegenomen. Papablogger Rob deed de test of het inderdaad zo snel kon, maar helaas kon hij het record niet breken. Toch bleef hij bij poging 1 ook binnen een minuut.

Nijntje

Nijntje wordt niet uitgebracht door één fabrikant, maar bestaat uit allerlei licentiehouders. De een zorgt voor een kledingcollectie, de ander de knuffels, weer een ander de boekjes en er is een partij voor kinderservies. Alsof dat nog niet genoeg is zijn er nog heel wat meer producten te bedenken waar een licentie voor nodig is. Mercis Publishing is het bedrijf dat het beheer heeft over het konijntje dat door Dick Bruna werd getekend. Zij zorgen er dan ook voor dat zijn gedachtegoed eer aan gedaan wordt en dat tekeningen exact overgenomen worden. Nieuwe tekeningen worden er niet meer gemaakt, wel worden er nieuwe samenstellingen van bestaande illustraties gemaakt om bijvoorbeeld een nieuw boekje te creëren. Geen nieuw verhaal, maar bijvoorbeeld een telboekje.


Lees alle delen uit deze serie:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

Advertenties

2 comments

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s