Bloggend de Negenmaandenbeurs over deel 1

SquareLite_2018225161114202.jpgOp woensdag 21 februari startte hét evenement voor de zwangere vrouw. De jaarlijkse Negenmaandenbeurs biedt tal van aanbieders een platform om hun diensten en producten voor de zwangere vrouw, het pasgeboren kind en de opgroeiende dreumes te presenteren. Vijf dagen lang aanbiedingen, presentaties en workshops. Samen met 17 bloggende mama’s ging ik als enige papa de beursvloer over met ons eigen programma. Linda en Miriam organiseerden een bloggerstour langs een mooie selectie aan verschillende standhouders met ieder hun eigen verhaal. In deze blog neem ik jullie mee in deze verhalen.

Op weg naar de beurs

Laten we helemaal bij het begin beginnen. De ochtend begon al vroeg. Om 6:45 uur moest ik de bus pakken richting Nijmegen. Daar ontdekte ik dat er een wisselstoring was waardoor ik niet op de plek kon komen waar Joyce mij zou komen oppikken om de rest met haar mee te reizen. Uiteindelijk heb ik via een omweg toch de hele weg richting RAI afgelegd. Eerst mijn perspas ophalen bij ingang K en vervolgens buitenom door naar ingang F voor de persruimte waar we werden opgewacht door Scoupy. Nog voordat ik de deur door was herkende ik al wat gezichten van bloggers die ik tot dan toe enkel online had leren kennen. Over hoe ik me daarover voel schreef ik afgelopen week al een blog.

Deelnemende mamabloggers

FB_IMG_1519298526907.jpg

De bloggerstour bestond uit zeventien deelnemers, nummer achttien moest door zieke kinderen helaas afhaken. Een heel stel ervan kende elkaar al van andere evenementen, maar net als ik waren er ook bij die voor het eerst bij een meeting aanwezig waren. Aangezien ik als papa misschien wel een andere mening heb als de mama’s, is het wellicht ook leuk om een kijkje te nemen op de blogs van de dames:

Scoupy20180222_160135.jpg

De beursdag begon met een bakkie koffie en een muffin bij Scoupy. In de persruimte vertelde de marketing manager ons over het concept Scoupy en hun aandeel aan de Negenmaandenbeurs en de Huishoudbeurs.
Scoupy doet marktonderzoek voor bedrijven om zo klanten aan zicht te binden. Dit doen ze onder andere door het goedkoper of gratis laten proberen van producten. Via de app kun je als consument kijken welke acties er lopen en zo in de winkel de producten kopen. Thuis kun je vervolgens je kassabon inscannen en krijg je binnen korte tijd het geld van die actie teruggestort op je rekening. Het is op deze manier niet alleen leuk om je favoriete producten goedkoper/gratis te krijgen, maar ook om kennis te maken met producten die je anders nooit in huis zou hebben gehaald.

  • Op de Negenmaandenbeurs verzorgt Scoupy de Dikkie Dik beurstas. De inhoud ervan is geheel door hen samengesteld.
  • Op de Huishoudbeurs verzorgt Scoupy de gouden beurstas en de inhoud ervan.
  • Op de Huishoudbeurs vind je de Scoupy Supermarkt. Hier kun je dagelijks spotgoedkoop een hele tas vol met producten aanschaffen. Elke dag is de tas weer anders gevuld en daardoor wisselt de prijs ervan.

Meer weten over de inhoud van de beurstassen? Lees dan de unboxing-blog.

Opening van de beurs

De Negenmaandenbeurs wordt elk jaar op een ludieke manier geopend. Het liefst met een bekende Nederlander die zwanger is of net bevallen. Dit jaar was het de eer aan de zwangere Kim Kötter om de presentatie te doen. Een stel baby’s werden losgelaten op een groot canvas terwijl ze verfrompertjes aan hadden. Met hun handjes, voetjes en de rest van hun lijfjes kropen en rolden de kleintjes een schilderij bij elkaar. Kort daarop werd het startschot gegeven. De sponsoring van de opening is in handen van Kruidvat, meteen ook de eerste stand die je tegenkomt.

 

 

Kruidvat

20180221_104630.jpg

Kruidvat let op de kleintjes’ is de slogan van de bekende winkelketen en dat laat gastvrouw Betty maar al te graag horen. De speciale beurstas van Kruidvat zit boordevol met allerlei baby uitzet. Als bloggers kregen we de tas mee om de inhoud te kunnen promoten. De complete inhoud lees je in de unboxing.
Om het half uur worden er gratis samples uitgedeeld van diverse producten. Zwierig worden ze het publiek ingeworpen door de gastvrouw. Wat een heerlijk mens is dat toch. Voor mij hoort zij gewoon bij deze beurs. Weet jij hoeveel pakketten er in de hoge stapel zitten, dan maak je ook nog eens kans op een mooie prijs.

Bulbby

Op de Negenmaandenbeurs maakte ik op een wel hele leuke manier kennis met Bulbby. Dit bedrijf maakt de leukste kwaliteitsproducten met bedrukking. Zoek je een rugzak voor de kleine of een telefoonhoesje voor papa? Dan ben je hier aan het juiste adres. Met eigen ontwerpers in dienst, zul je hier bedrukkingen vinden die niet zomaar gekopieerd zijn van andere bedrijven. Een keukenschort met je eigen naam er op of een broodtrommel in de schooltas zitten ook in het brede assortiment. Bulbby heeft al lang bewezen kwaliteit te leveren en werkt daarom samen met grote bedrijven zoals bijvoorbeeld Hero Baby. Extra mooi van de producten is dat het compleet duidelijk is dat ze van Bulbby afkomen. De reporterbag die we op de beurs kregen heeft bijvoorbeeld een stoffen labeltje aan de zijkant met het logo er op en zelfs de ritssluiting is voorzien op het metaal zelf. Op de Negenmaandenbeurs hebben ze samen het Hero Baby een gave actie, meer daarover lees je hier.

 

Thule

Bij het Zweedse Thule waren we uitgenodigd om een speciaal moment bij te wonen, de officiële presentatie van hun allernieuwste model kinderwagen. Voor dit moment was de complete stand afgezet met een lint waardoor alleen genodigden naar ‘binnen’ konden. Bij aankomst stond de jus d’orange en Prosecco al klaar. Ik hoef natuurlijk niet te vertellen waar ik op deze vroege ochtend voor koos. Met in mijn andere hand een lekker Thule-gebakje stonden we al een beetje te kletsen met het rondlopende personeel. Meteen wat vragen kunnen stellen over de fietsstoeltjes die ik voor hen getest heb in samenwerking met Mamaliefde.
Het moment suprême brak aan toen zwangere bn’er Liza Sips het podium betrad en met haar toespraak de Thule Sleek aankondigde. Nadat de doeken van de wagens af werden gehaald, hadden wij de eerste blik er op. Een schitterende wagen die geschikt is voor één of meerdere kinderen doordat je in verschillende combinaties de reiswieg, autostoeltje of extra zitje kunt plaatsen. Zelfs twee reiswiegen tegelijkertijd behoort tot de mogelijkheden en daarmee is het uitermate geschikt als tweelingwagen. Vanaf juli 2018 is de Thule Sleek in vijf verschillende kleurvarianten voor de consument verkrijgbaar. Thule heeft de filosofie dat de wagen de hele kindertijd mee moet gaan en levert de wagen daarom met reiswieg en kinderzitting.

 

BabyPuurPlaza

De BabyPuurPlaza is een samensmelting van diverse merken die bezig zijn met natuurlijke en bewuste materialen. We vinden hier onder andere Poppy To Pumpkin Mommy Paint Seepje en Eco by Naty.
Poppy to Pumpkin heeft alles om je kinderkamer in te richten, maar ook kinderkleding en verzorgingsproducten zitten in het assortiment. Op basis van de zwangerschap sturen ze je wekelijks een nieuwsbrief met daarin tips voor producten die van toepassing zijn in die zwangerschapsweek. Op een leuke manier beschrijven ze hoe je de producten kunt gebruiken en krijg je interieurtips.
Mommy Paint is een nieuw merk verf die zich richt op (aanstaande) ouders. Deze verf kun je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap en bevat geen giftige elementen. Elke kleur heeft zijn eigen naam vernoemd naar allerlei diersoorten. In een aparte blog zal ik wat meer vertellen over dit product en het tot stand komen van de kleurenlijst.
Met Seepje was je jouw wasgoed voortaan op een natuurlijke manier. De schillen van de Sapindus mukorossi vrucht uit Nepal maken als ze in contact komen met water een natuurlijke vorm van zeep aan. Door de schillen in een zakje tussen de was te doen, kun je wassen zonder kunstmatige wasmiddelen toe te voegen. Er is ook een vloeibare vorm gemaakt door van de schillen een poeder te maken en deze om te zetten in een extract. In een kleine workshop kregen we het geheel uitgelegd en werden we uitgedaagd om van een nieuwe geursample een keuze te maken uit vier namen.
Eco by Naty produceert onder andere luiers van natuurlijk materialen zonder gebruik te maken van chloor of plastic. De vulling is gemaakt op basis van maïs. Via de website van Eco by Naty kun je een abonnement nemen op de luierservice.+

 

Het Groente en Fruit plein

IMG_20180221_120450_256.jpg

Het Groente en Fruit plein is een samenwerking van GoodBabyFood, versterkt door het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF). In samenwerking met Het Voedingscentrum, Ga voor Kleur, het 9 Maanden Menu, Ekoplaza, Kosmos Uitgeverij, GroentenFruit Huis, Veggipedia, Koppert Cress, Eosta, Tommies Snoep- en Snackgroenten, Biobeta, Nature’s Pride, VanPuttenAgro, Arenosa-Van Geffen, American Sweet Potato en de Negenmaandenbeurs.
Aan een grote tafel worden dagelijks verschillende workshops gegeven. Wij bezochten de workshop van verloskundige Linda Rentes. Zij is mede-oprichter van het 9 Maanden Menu. Verloskundigen wijzen vooral met hun vingertje als het gaat om voedsel tijdens en na de zwangerschap. Ze vertellen vooral wat je niet mag, maar vertellen je geen goede alternatieven. Linda doet met het 9 Maanden Menu precies het tegenovergestelde, al zegt ze zelf dat zij ook aan deze omslag nog wat moet wennen. We proefden bij haar een pannenkoekje met courgette. In een tasje kregen we wat groentes mee naar huis die niet zo standaard in een huishouden te vinden zijn. De courgette gebruiken we redelijk vaak, maar zoete aardappel, rode biet en pastinaak eten wij bijvoorbeeld niet zo snel. Goede kans om dit nu een keer wel te doen.

Deleukstedingetjes.nl

Deleukstedingetjes.nl is een webshop vol zelfgemaakte sieraden en sleutelhangers. Het gaafste is wel dat je deze kunt personaliseren door een fotomedaillon toe te voegen. Dit is precies wat er voor ons gedaan was. De mamabloggers kregen allemaal een armbandje, maar er was heel lief voor mij nagedacht in de vorm van een mooie sleutelhangers waarin mijn kids een rol spelen. Ze brengt haar sieraden uit onder de merknaam Youniki. Naast de webshop waar je alle sieraden kan bestellen, is het ook mogelijk om verschillende workshops te volgen waarbij je zelf aan de slag kunt.

 

qboo

Eén van de meest geweldige nieuwe dingen die ik op de beurs zag, waren de kindermeubels van qboo. Bijna voelde ik het kwijl uit mijn mondhoeken stromen. Dit zijn precies de meubels die ik graag in onze kinderkamer zou zien. Het leuke is dat de kasten niet enkel een opbergfunctie hebben, maar ook speelmateriaal zijn. Uitermate geschikt voor in de kinderopvang. Goed degelijk materiaal dat voorzien is van een goed te reinigen melamine toplaag. Daarmee zijn ze ook nog eens hygiënisch. Op de Negenmaandenbeurs presenteerden zij voor het eerst hun producten. Met een koets, kraanwagen en brandweerwagen op een draaischijf zorgden ze ervoor dat kinderen niet meer uit de ‘draaimolen’ wilden. Menig huilend kind vertrok bij de stand omdat mama verder wilde lopen na een uitgebreide blik op het assortiment. Qboo spreekt tot de verbeelding. De fantasie van de kinderen en hun ouders worden geprikkeld. Die van mij in ieder geval wel. Wil je een meubelstuk in huis halen, dan moet de portemonnee wel getrokken worden, want aan kwaliteit zit wel een prijs. Ik ben in ieder geval wel verliefd.

Difrax

Difrax is vooral bekend van de flesjes en de speentjes. De ergonomische S-fles behoort tot de meest verkochte babyflesjes. De vorm en de verschillende onderdelen van het flesje zorgen ervoor dat lucht zich niet met de voeding kan vermengen waardoor het kindje geen krampjes kan krijgen. De speentjes zijn zodanig ontworpen dat de neus vrij blijft en gewoon kan blijven ademen. Luchtgaatjes voorkomen dat huidirritatie ontstaat.
De flesjes en speentjes zijn voorzien van allerlei vrolijke printjes, zo zit Nijntje al in het assortiment. We kregen te horen dat ook Woezel en Pip toegevoegd gaan worden.

20180221_151813.jpg

Kijk snel op de Aanbiedingen-pagina van Papa’s wereld voor een leuke kortingsactie t/m 15 maart 2018.

SquareLite_2018225161148505.jpg

De bloggerstour is nog lang niet afgelopen, we hebben nog veel mooie en leuke merken bezocht. Lees daarom nu ook deel 2.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s